Γλυκαιμικός Δείκτης GI

Τρόφιμα που είναι πλούσια σε υδατάνθρακες και επηρεάζουν την τιμή της γλυκόζης στο αίμα.

Τιμή αναφοράς:

  • γλυκόζη = 100%
  • 75-100 %  Ζάχαρη σταφυλιού, το μέλι , λεμονάδα , χυμός φρούτων , λευκό ψωμί , αμυλούχο αλεύρι , δημητριακά.
  • 50 - 75 %  Ρύζι, ζυμαρικά , ψωμί
  • 30-50 %    Προϊόντα ολικής αλέσεως , λαχανικά , φρούτα , όσπρια , γαλακτοκομικά.

Το σάκχαρο του αίματος αυξάνεται σε διαφορετικούς ρυθμούς, ανάλογα με τη σύνθεση και τη μέθοδο παρασκευής των γευμάτων. Πιάτα που περιέχουν λιγότερο φυτικές ίνες και είναι ιδιαίτερα επεξεργασμένα, προκαλούν ταχεία αύξηση του σακχάρου στο αίμα.

Τα ωμά τρόφιμα και εκείνα που περιέχουν πολλές φυτικές ίνες, επιδεινώνουν την περιεκτικότητα ζάχαρης στο αίμα.

Γεύματα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη ( 75 έως 100% ) όπως ζάχαρη σταφυλιών, μέλι, λεμονάδα, χυμός φρούτων, λευκό ψωμί, αλεύρι και τα αμυλούχα δημητριακά, προκαλούν ταχεία αύξηση του σακχάρου στο αίμα.

Είναι απαραίτητο να δοθεί προτεραιότητα σε τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη της τάξης του 30-50 %, όπως τα προϊόντα ολικής άλεσης , λαχανικά, φρούτα , όσπρια , διότι σιγά-σιγά ανεβάζουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας.